خرید و قیمت تقویت پائینی ستون وسط چپ پژو پارس ایساکو در لوازم یدکی و بدنه صدف یدک تحویل حضوری در فروشگاه اصفهان تهران و ارسال به سرتاسر کشور
خنک سازی موتور با تأمین هوای خنک امکانپذیر میگردد، پروانه یا فن خودرو که ظاهری شبیه به پروانه هواکش دارد و از آن به عنوان پروانه رادیاتور هم گفته میشود، با مکش هوا به سمت داخل، فرآیند خنک سازی را انجام میدهد. در حال حاضر استفاده از فن مکانیکی در صنعت خودروسازی منسوخ شده و صرفاً از فن برقی استفاده میشود.
اصلیترین نقش پروانه خودرو به عنوان یکی از اجزا سیستم خنک کاری اتومبیل، فراهم کردن دمای بهینه برای کارایی هر چه بهتر موتور است. جهت سبکسازی، ارزانسازی، برای تولید پروانه فن از مواد پلاستیکی و عمدتاً PP استفاده شده است. پروانه فن به میله مرکزی موتور فن وصل و در پشت رادیاتور قرار دارد.
با گرم شدن موتور، فرمان چرخش به موتور فن داده شده و به دنبال آن پروانه فن با سرعت زیاد شروع به چرخش کرده و هوای بیرون را به داخل مکش میکند. این جریان هوا در طول مسیر خود از رادیاتور گذشته و باعث خنک شدن مایع داخل رادیاتور میگردد.
چون پروانه فن در حال چرخش است، بالانس بودن آن بسیار اهمیت دارد و سعی شده است طراحی قالب به نحوی باشد که هنگام تزریق مواد در قالب، توزیع مواد پلاستیک به صورت کاملاً یکنواخت انجام شود. ولی با این وجود، کنترل بالانس پروانه فن به صورت 0 توسط دستگاه بالانس انجام میشود.
چنانچه قطعه بالانس نباشد، پروانه فن صدای غیر عادی خواهد داشت.
نقد و بررسی وجود ندارد.